fredag 28 augusti 2015

Semester

Det blev verkligen en lång semester från bloggen, men jag ska försöka uppdatera den lite oftare framöver. Apropå semester så var det väl inte världens roligaste semester förutom de tre dagarna vi åkte till västkusten. Första semesterveckan gick till att packa ner den förra lägenheten och sista veckan gick flyttlasset på måndagen så resten av veckan gick till att packa upp och försöka få lite ordning på nya stället. Men tillbaka till den roliga delen. Här kommer ett bildregn från road trippen vi gjorde. Vet inte hur många gånger den här låten spelades på radion i bilen under resan, en riktig sommarlåt. :)

Först ut på resan längs västkusten var Grebbestad. Vi hade verkligen tur med vädret! :)

Sen åkte vi vidare till Fjällbacka. Har inte läst Camilla Läckbergs böcker men sett alla filmerna, så det var lite extra kul att besöka staden som jag innan bara sett på film.

Ett måste i Fjällbacka är att besöka Kungsklyftan. Vill man inte först gå uppför branta trappor och sedan klättra på vassa stenblock för att besöka den delen där stenarna sitter fastkilade mellan bergsväggarna så går det att gå in i Kungsklyftan från andra hållet, hade gärna fått den infon själv innan besöket... :)

Bra skor och bra balans är att rekommendera. :)

Inget man vill få i huvudet...

Nästa stopp blev Smögen och där är det ju nästan ett MÅSTE att äta räkor eller något av de andra fantastiska skaldjuren som säljs på restaurangerna där. Men för vår del blev det färska räkor, sååå gott!

Efter det tog vi en sväng till vackra Lysekil.

Sista stoppet längs västkusten blev Göteborg där vi övernattade på Gothia Towers.

Utsikten från hotellrummet .

Innan vi påbörjade hemresan gjorde vi ett besök på Liseberg. Jag avskyr att åka karuseller, berg och dalbana etc. men det finns ju andra saker att göra på tivoli som t.ex. femkamp vilket vi tävlade i och jag förlorade... ;P

På hemvägen åkte vi norrut längs Vättern. Vanligtvis brukar vi åka på Gränna sidan men jag hade aldrig åkt den andra sidan upp så det gjorde vi. Vi stannade bland annat till i Hjo där jag tog den här bilden. Sverige är verkligen vackert!

De här vackra näckrosorna får avsluta bildregnet, tror jag tog bilden i Vänersborg om jag inte minns fel...